Sistemul sanitar la noi si aici in Israel

Ziceam de profesionalism ptr ca mi-am amintit cat de greu au reusit prietenii nostri sa convinga doamnele de la donare sange sa-si faca treaba.Cand eram la Fundeni si Cristi a avut nevoie de sange, prietenii nostri, prietenii prietenilor lor , rudele, colegii mei, ai lui, colegii colegilor si… cati altii, s-au organizat sa doneze sange ptr Cristi. Si salariatele erau nemultumite ca ori erau prea multi, ori erau prima data donatori, ori…. ori… depinde de cheful pe care il aveau sau nu. … in conditiile in care este nevoie acuta de produse de sange in spitale.Perioadele de neutropenie a lui Cristi se prelungeau nejustificat ptr ca nu reuseam la timp sa obtinem sange, trombocite ce-i mai trebuia lui Cristi la momentul respectiv.Daca reuseam sa obtinem produsele astea, nu reuseam sa gasim un mijloc de transport, de la noi din oras pana la Fundeni ptr ca nu aveam destule cunostinte sa miscam lucrurile. Dar cu ajutorul prietenilor am gasit si ptr asta rezolvare.

Nu hulesc sistemul sanitar roman, desi as avea nenumarate motive (lipseste orice=orice va trece prin cap-lipseste. Si trebuie sa cumperi. Si tot cumperi. In bolile de sange, cancere, pacientul trebuie sa stea in conditii de igiena stricte, nu intra cine vrea in camera ca si cum ar fi pe drumul comunal. In starile de valori scazute, neutropenii, se intra in camera doar de catre medic si personalul avizat sa faca asta. Cel care face curatenie in camera poarta masca, manusi si se dezinfecteaza cand intra.Vise nu?

Stiu. Am trecut prin asta. Am facut orice sa pot sa indepartez pericolul de la Cristi. Am fost si ingrijitoare si asistenta si infirmiera. Da nu imi pare rau. Asta a fost solutia la momentul respectiv.

Aici la Ichilov e spital de stat. Pe langa faptul ca pacientul vine cu insotitor si ii retine o camera cu 2 paturi sau cel macar cu un fotoliu extensibil, nu lipseste nimic din materialele sanitare. Nimic. Au totul la indemana ptr orice situatie. Ceea ce e de apreciat. Au o structura foarte bine pusa la punct.Toata lumea isi face treaba ptr care a fost angajat. Si respectand conditiile impuse. Adica de igiena, mediu septic, semiseptic etc. Nimeni nu se uita urat daca indraznesti sa ceri un calmant, sau schimbarea lui, sau te plangi ca ai dureri, sau stari de voma. Nimeni nu se crede superior celuilalt si se ajuta reciproc. O curiozitate aici si placuta tin sa mentionez e ca, seara ptr ca doamna care aduce masa nu munceste decat pana la 15.00 masa o impart asistentii. Si fara nici o problema. La noi nu cred ca se pune problema.

Prima data mi-a fost greu sa cred ca nu fac nimic (medical vorbind-sa urmaresc viteza de curgere a produselor de sange sau medicamente,sa=l dezinfectez la cateter, sau sa-i curat cateterul, sa caut asistenta pe vreo 2 etaje, sa astept pe cineva sa ma bage in seama si sa-mi spuna si mie cum evolueaza si daca asa e mersul lucrurilor sau nu.

La Fundeni, poate si ptr ca e capitala, asistenta de la hemato a fost o doamna super profesionista. In saracia asta nici nu stiu de unde reusea sa se descurge onorabil. Nu le avea pe toate. Dar facea eforturi ceea ce era intr-adevar de apreciat. Aceeasi problema de lipsa de personal era si acolo. Ca , noaptea, Doamne-fereste de ceva cautai asistentele de la garda care aveau in grija vreo 2 etaje cu tot atat de multe cazuri.

Aici pe fiecare sectie, e ca la noi un birou de garda cand sunt minim 3 asistenti/noapte (pe zi inca nu stiu ca nu am avut cand sa observ) si butoane ptr atentionare peste tot- la capatul patului, la masa, la baie, astfel incat ei sa se asigure ca pot ajunge in timp util sa te ajute. Cand mai cobor dupa apa, servetele, sau ce mai trebuie asa ptr uzul zilnic, nu imi mai fac probleme , ca i s-ar face rau lui Cristi si nu are cine sa-l ajute. Doar informez asistentii ca I`m going to …. for a litlle time si ei stiu ce au de facut.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu